Voor Braziliaanse schoenengigant Melissa was het de spannendste samenwerking tot nu toe, zo werd in december al bekend gemaakt. En Karl Lagerfeld vond het op zijn beurt een uitdaging om te ontwerpen voor het merk, dat uitsluitend gebruik maakt van gerecycled plastic. 'Ik heb nog nooit op zo'n manier met plastic gewerkt,' liet hij aan Grazia weten. Vandaag, maanden na de aankondiging, is er eindelijk beeld vrijgegeven van het eindresultaat.

 
KARL X CARA
En dan hebben we het niet over zomaar een paar campagnefotootjes; Melissa pakte het gelijk goed aan. In de negende editie van haar eigen magazine Plastic Dreams wordt uitvoerig aandacht besteed aan de collab. Op de cover prijken Kaiser Karl en gezicht van de collectie – hoe kan het ook anders – het populairste model du moment Cara Delevingne, en zo'n dertig pagina's in het tijdschrift zijn gewijd aan de Karl-collectie. Bovendien dook Karl zelf ook achter de camera voor een shoot in het blad.

Over op het schoeisel. De Melissa X Karl-capsulecollectie bestaat onder andere uit een mary-jane met de kleuren van de Braziliaanse vlag en een zwarte pump met ijshoorntje als hak. We kid you not. Pas dit najaar zullen de schoenen te koop zijn. Het magazine is vanaf vandaag verkrijgbaar in Brazilië, en zal binnen enkele dagen op de website te zien zijn. In de gaten houden dus. Tot die tijd kun je je altijd nog vermaken met de korte teaser, waarin Cara haar signature gekke bekken trekt en Karl op de hak neemt.

Kate Moss is gestrikt als gezicht voor Matchless Motorcycles >

youtubeView full post on Youtube