Even een resumé-tje: eind vorige zomer maakte eigenaresse Tamara Mellon bekend Jimmy Choo ltd te willen verkopen. (De Sunday Times schatte de waarde van het merk op een slordige achthonderd miljoen euro, dus geef haar eens ongelijk.)


In eerste instantie zouden er zo’n tien gegadigden in de race zijn voor een eventuele overname, waaronder LVMH als grote kansmaker – het luxeconcern waar o.a. Louis Vuitton onder valt en dat naar het schijnt hard bezig is een overname van Hermès 'af te dwingen'.


LVMH schijnt ook geïnteresseerd te zijn in Burberry >

SPIJT

Maar onlangs bleek dat we ons geld moeten inzetten op Mr. Jimmy Choo himself. De oorspronkelijke oprichter heeft zijn zinnen gezet op het terugkopen van zijn ‘kindje’, dat hij in 1996 samen met voormalig accessoireredacteur van de Britse Vogue, Tamara Mellon, opzette. In 2001 verkocht hij zijn vijftig procent aandeel in het label.


Blijkbaar heeft de beste man daar nu flink spijt van. Een woordvoerder van Choo’s bank vertelde eerder aan WWD dat ‘ie iemand had ingehuurd om alle mogelijkheden op financieel gebied te onderzoeken. In zijn eentje kan Choo deze enorme som immers niet ophoesten.

MALEISIËS MODEHART

Vervolgens bleek een aantal Aziatische investeerders wel geïnteresseerd in deze uitdaging. En vandaag bereikte ons het nieuws dat Choo’s plannen wel hele concrete vormen beginnen aan te nemen, nu de uit Maleisië afkomstige designer zelfs zal worden ondersteund door de Maleisische overheid

Zal een overname door LVMH nu definitief van de baan zijn? We horen het ongetwijfeld snel.