Hoe gaat een high end designer die zomerjurkjes van € 2500 en 23-karaats schoenen samen met een casual label waar je al voor € 75 een robe scoort? Dat vroegen L'Wren Scott en Simon Keen (creatief directeur van Banana Republic) zichzelf ook af. 'Het was een uitdaging,' vertelt Keen aan WWD. 'Ze is meer couture dan wij ooit zijn geweest.'
 
Het gerucht gaat dat Angelina Jolie in een jurk van L'Wren Scott gaat trouwen >
 
GLAMOROUS HOLIDAY-AT-HOME
Toch bleek de kruisbestuiving er een van het succesvolle soort te zijn, want in de collectie zijn maar liefst vijftig stuks beland. Denk: jurkjes met brokaatprint, vrolijkgekleurde jeans, gestreepte barets en multifunctionele clutches en, zoals L'Wren Scott het zelf beschrijft, prachtige gemaakte jasjes en mooie bloezen. En hoewel het een uitdaging bleek om de collectie – dat het thema 'glamorous holiday-at-home' heeft – te maken, verliep de samenwerking naar eigen zeggen perfect. 'Ze hebben bij Banana Republic zo'n groot team dat je helpt te maken wat je wilt. Het is een enorme machine,' vertelt Scott. 'Het was nog moeilijk om te collectie te bewerken. We hebben meer gedaan dan we vooraf verwachtten.'
 
Benieuwd naar de collectie? Het is nog even wachten geblazen. Vanaf 5 december (precies op tijd voor Kerst!) liggen de items in de (digitale) rekken. Prijzen beginnen bij € 31.
 
Nog een bijzondere collabo: Maison Martin Margiela en Atelier Swarovski >