Actrice Lily Collins vloog afgelopen weekend vanuit haar woonplaats Los Angeles op en neer naar Parijs, zonder ook maar één show bij te wonen. Opmerkelijk tijdens Fashion Week, maar wel met modisch motief zo blijkt: de jonge actrice werd door Karl Lagerfeld gekiekt voor de nieuwe  herfst/winter campagne voor Barrie Knitwear. Met Style.com praatte ze bij.  

MEETING MR. LAGERFELD
Hun eerste ontmoeting was op een debutantenbal in Parijs waar Lily gekleed ging in Chanel (sindsdien draagt ze het regelmatig), maar ze leerden elkaar pas beter kennen toen ze de Métiers d’Art show bijwoonde in Dallas in 2013 (herinner je je dat spektakel nog?). ‘We kletsten even en vervolgens vroeg hij me om het gezicht te worden van Barrie (dit is inmiddels Lily’s derde campagne). Een geweldige eer – hij is een visionair, ik ben een enorme fan.’

DE SAMENWERKING
‘Het merk is chic en Europees, maar tegelijkertijd ook heel comfortabel. Dat het perfect aansluit bij mijn eigen stijl sprak me aan – it’s very L.A.. Karl’s missie: de traditie van het merk – zoals Karl dat kan - modern en interessant te maken. Wat ook Lily beaamt: ‘Ik realiseerde me dat het compleet uniek was. Alleen hij kan dat voor elkaar krijgen.’

HAAR NIEUWE KAPSEL
‘Ik heb het altijd al willen afknippen. Het is een bold move voor een meisje, maar ik ben de laatste tijd experimenteler, klaar voor een nieuw hoofdstuk. En wanneer je zo’n grote beslissing maakt brengt dat de juiste energie met zich mee.’

HAAR TOEKOMSTPLANNEN
Ze heeft net een filmproject met regisseur Warren Beatty afgerond waar ze nog met geen woord over mag reppen, behalve dat het verhaal rondom een liefdesaffaire ‘very fifties Hollywood is’. Wij wachten met smart. Voor nu: deze sneak preview foto's van de campagne. 

De knapste looks front row bij Chanel op een rij >

Volg het ELLE-team tijdens fashion week >