Gingen er een week geleden nog sterke geruchten dat LiLo op de schopstoel zat, niets blijkt minder waar. As we speak is Ungaro’s nieuwste boegbeeld in New York, druk met shoots voor het merk. En als ze terug is, kan ze gewoon weer plaatsnemen op de ongetwijfeld riante bureaustoel die Ungaro voor haar klaar heeft staan.


‘Negatieve publiciteit is óók publiciteit,’ aldus bestuursvoorzitter Mounir Moufarrige. Het gegons dat bedrijfspresident Asim Abdullah niet zo blij was met alle heisa rondom Lindsay’s aanstelling, wuift hij daarmee zonder pardon weg.


Moufarrige geeft toe dat het nogal een gewaagde zet was om Lindsay aan te nemen als creatief adviseur, maar bedekt de toestand met de mantel der liefde: ‘mode hóórt de tongen los te maken, soms moet je gewoon iets nieuws proberen’.


De aanstelling van hun ‘walking, talking advertisement’ – koosnaampje van Moufarrige – moest Ungaro’s naam op hoger niveau tillen en jonger publiek aantrekken. En hoewel de beruchte voorjaarscollectie de weg naar de winkels nog niet eens gevonden heeft, verklaart Moufarrige die missie nu al voor geslaagd. Sinds Lohan’s naam aan het bedrijf verbonden is, is de omzet namelijk fors gestegen. ‘Eerlijk is eerlijk, Ungaro was best een beetje een ingekakt merk‘ verklaart hij aan WWD. ’Maar nu heeft iedereen het erover – we staan weer op de kaart.’