De spring/summer 2013-campagne van het Franse modehuis kwam tot stand in samenwerking met Daniel Buren. Nooit van gehoord? Deze Franse kunstenaar was Marc Jacobs’ inspiratiebron voor de collectie. En dan met name Les Deux Plateaux, één van zijn werken. Dit minimalistische kunstwerk van monochromatische zuilen is buiten bij Palais Royal in Parijs te bezichtigen.

TWEELINGEN
Enfin, dit creatieve brein verzorgde, net als voor het decor van de Louis Vuitton-show op Parijs Fashion Week, ook voor de campagne de geel-wit geblokte achtergrond. De advertentie werden geschoten door topfotograaf Steven Meisel in een studio in New York. Marc Jacobs koos voor de campagne jonge modellen die allemaal dezelfde lengte en haarkleur hebben en paarde ze op in setjes. Niet zonder reden. Aan WWD legde hij uit dat dit ‘de boodschap van herhaling en herhaling van patronen’ benadrukt. Dat je ’t maar even weet.

Het klikte overigens goed tussen het Franse modehuis en Daniel Buren. Zo werd de kunstenaar ook gestrikt om een aantal etalages voor Louis Vuitton in te richten, die in maart het daglicht zullen zien, wanneer de ready-to-wear-collecties in de schappen zullen liggen. De campagnes worden in februari van 2013 gelanceerd.

Even terugblikken: de Louis Vuitton s/s 2013-catwalkshow >