Een nobele missie, als je het ons vraagt. Kors zet zich al langere tijd in voor het goede doel maar op 16 oktober tijdens World Food Day gaat de designer écht los. Kors zal dan voor zijn flagshipstores T-shirts uitdelen met de tekst ‘Watch hunger stop’. Daarna kan de bezoeker binnen met T-shirt aan op de foto in een speciaal daarvoor bestemd fotohokje. Deze beelden worden vervolgens live gestreamd op Times Square en watchhungerstop.com om zoveel mogelijk mensen te bereiken.

FILANTROPISCHE FASHION
En de barmhartige ontwerper stopt daar niet. De hele maand oktober kunnen bezoekers van Michael Kors-winkels bij de kassa $5, $10 of $25 doneren wanneer ze hun creditcard door de gleuf halen. Dit verdwijnt niet in de zakken van Mr. Kors himself maar gaat naar het World Food Program van de Verenigde Naties. En last but not least; Kors ontwierp een speciale serie horloges waarvan het volledige aankoopbedrag van $295 wordt gebruikt voor maaltijden voor 100 hongerige kinderen. 

‘De reacties op deze campagne zijn geweldig, de afgelopen zes maanden hebben we al meer dan anderhalf miljoen maaltijden aan kinderen gegeven,’ aldus Kors. ‘Onze hoop voor World Food Day is dat de discussie over honger losbarst. Doneer, praat, sms of tweet erover! Iedereen kan een ambassadeur zijn.’ Je hebt het gehoord.

Ook Stella McCartney zet haar beste filantropische beentje voor >