Het kan je niet ontgaan zijn: Miley Cyrus is booming. Haar nieuwe album Bangerz vliegt de winkels uit, haar laatste videoclip Wrecking Ball (geregisseerd door fotograaf Terry Richardson) had binnen 24 uur na lancering al een YouTube-record te pakken en door Miley Cyrus is iedereen massaal aan het twerken geslagen. (Wat twerken is? Alsjeblieft: beeldmateriaal). Maar niet alleen haar muziek maakt de 20-jarige zangeres zo populair. Ook met haar provocerende en weinig verhullende kleding werft ze faam.
        

MARC JACOBS INSPIREERT
En nu lijkt het erop dat Miley Cyrus een groot gedeelte van haar succes aan Marc Jacobs heeft te danken. Na een naaktportret op een Protect The Skin You’re In-shirt van Marc Jacobs leek het hek van de dam en verscheen Miley vaker in evakostuum of nihil gekleed. En volgens de zangeres is Marc Jacobs dus haar inspiratiebron én vice versa. Ja heus. In een openhartig interview met het Amerikaanse tijdschrift Hunger vertelt Cyrus over haar band met de ontwerper: ‘Ik werk veel met Marc Jacobs. Hij heeft me kennis laten maken met de modewereld toen ik zestien was. Op dat moment leerde ik hem net kennen. Nu laat hij zich zelfs wel eens inspireren door mij in zijn ontwerpen. Het voelt echt alsof ik de juiste personen om me heen heb.’
      

Marc Jacobs is weer single >
       
STERK EN SEXY
Ook voor haar videoclip Wrecking Ball – waarin ze naakt op een sloopbal heen en weer slingerde – haalde Miley haar inspiratie bij Marc Jacobs vandaan. ‘Het (de videoclip van Wrecking Bal, red.) moest sexy en sterk zijn. Zo denk ik ook over mode en kleding. Ik vind dat Marc Jacobs die essentie heel goed te pakken heeft,’ zei de zangeres. Steek die maar in je zak, Marc!
    

Zien: 16 jaar Marc Jacobs voor Louis Vuitton – de highlights >