De modewereld is bepaald niet vies van een goeie samenwerking. Sterker nog, de collaboraties vliegen ons dagelijks om de oren. We noemen een Michael Barnaart van Bergen voor fietsmerk Cortina, Maison Martin Margiela voor H&M en zelfs een kledinglijn van Victoria Beckham en Sarah Jessica Parker. En we hebben er weer één voor je in petto. Ditmaal een allesbehalve alledaagse. Het Amerikaanse warenhuis Neiman Marcus en de budgetketen Target bundelen namelijk hun krachten. Samen met niet één, niet twee, maar 24 (!) modeontwerpers van The Council of Fashion Designers of America (kortweg: CFDA). Speciaal ter ere van het 50-jarige bestaan van die organisatie onder leiding van Diane von Furstenberg.

         
Zien: Narciso Rodriguez' collectie voor Kohl’s >

  
DESIGNERPARADE
Alle ontwerpers van het CFDA, van Marc Jacobs tot Rodarte, ontwerpen één tot drie items (variërend van heren-, dames- en kinderkleding tot sportspullen, decoratie-items en elektronische accessoires). Al op het puntje van je stoel? Ook de prijzen zijn bepaald niet vervelend. Ze variëren van € 7 tot € 410, maar de meeste prijzen liggen onder de € 50. We like! Saillant detail: Target en Neiman Marcus doneren zelf een whopping 1 miljoen euro aan het jarige CFDA. Doe ons zo’n verjaarscadeautje!

      
INTERNATIONAAL SHOPTRIPJE
Shoppen? Het retourtje USA boek je rondom de eerste van december dit jaar. Dan ligt de collectie in de schappen. En wees op tijd: wij voorspellen drukte.  

         
Gaat Lana Del Rey aan de slag voor H&M? >