En daarmee treedt Nicole in de voetsporen van grote namen als Matthew Williamson, Giambattista Valli, Karl Lagerfeld en Alberta Ferretti. Zij bundelden al eerder hun krachten met Macy’s met een capsulecollectie voor de Impuls department tot gevolg. Waarom de keuze dit keer op Richie viel? Macy’s had al close contact met Nicole vanwege de nieuwe NBC realityshow Fashion Star waarbij ze als modementor fungeert. Daarnaast is Martine Reardon, Macy’s chief marketing officer, bijzonder onder de indruk van Nicole’s skills om consumenten te begrijpen. ‘She’s a real fashion influencer. She’s got a very definitive look, very free style and bohemian chic.’ Aldus Readon aan WWD.

 
Ook Francisco Costa van Calvin Klein ging een samenwerking met Macy’s aan >

KEKKE PRINTS

De collectie zal bestaan uit zo’n 24 tot 30 verschillende items en zal lekker veel kekke prints bevatten – iets waar we Nicole inderdaad in kunnen uittekenen. Inspiratie haalde ze uit muziek. ‘With each collection I do, it all starts with music,’ vertelt Nicole aan WWD. Maar ze hield vooral de vele verschillende identiteiten van de moderne vrouw voor ogen tijdens het ontwerpen. ‘Women are wearing so many different hats these days. We are evolving. Not just working, but creating. This collection has a strong mix of masculine and feminine: printed chiffon mixed with faux leathers.’

 
Nics creaties hangen vanaf midden september in de rekken van zo’n honderd geselecteerde Macy's-vestigingen, maar we kunnen – hoera – ook op Macys.com terecht. Enthousiast? Zet het alvast in je agenda. Macy’s Impulse capsulecollecties hebben er een handje van snel uit te verkopen. En gezien Nics populariteit in de VS (je zou het hier in Nederland niet zeggen), zal dat nu niet anders zijn.