Christopher Bailey, creatief directeur bij Burberry, vond dat het de hoogste tijd om de Burberry-familie uit te breiden. Nieuwste telg? Het horloge The Britain, een knap staaltje vakmanschap. We praten je bij.

Zoals veel andere items bij het merk, is ook The Britain geïnspireerd op de immer klassieke trenchcoat. Tijdloos, functioneel, innovatief, klassiek doch modern. Dit zijn de kernwoorden die volgens Bailey het horloge het beste omschrijven. Bovendien verwijzen zowel het kleurenpallet als de D ring-vormen naar de good old regenjas.

DURE WOORDEN
Om het Swiss-made automatische klokje zijn high end karakter te geven werd de volledige range van The Britain uitgevoerd in de meest hoogwaardige materialen. Zo zijn de horlogebandjes gemaakt van alligator- of krokodillenleer met een rubberen finish – in trench, zwart of bruin – of van roestvrij staal in geborstelde of gepolijste combinaties. Het horloge heeft een afgeronde achthoekige vorm en de bovenkant van de klok is bedekt met saffierkristal dat anti-reflecterend en schok-en krasbestendig is. De achterkant van de kast is transparant waardoor je het uurwerk tot in detail kunt bekijken.

Vers van de catwalk: de spring/summer 2013 collectie van Burberry Prorsum >

De horloges zijn vanaf 3 oktober verkrijgbaar in de grotere Burberry-winkels en bij geselecteerde retailers. Daarbij zal The Britain via een speciale interactieve, online beleving op je mobieltje gelanceerd worden. (Prijzen variëren van € 1388 voor de automatische editie tot € 3862 voor de versie die voorzien is van 124 diamanten.)

LEUK DETAIL
De zwart-wit advertenties voor The Britain zijn geschoten door niemand minder dan Mario Testino. De campagne doen de naam van het horloge ook nog eens eer aan: er zijn namelijk louter Britten te zien op de kiekjes, o.a. muzikant Rob Pryor en actrice Gabriella Wilde.