Fabrikant van New Balance, dé sneaker die in de afgelopen twee jaar een grote comeback maakte op straat, is boos. Het merk sleept Karl Lagerfeld voor de rechter omdat het vindt dat zijn nieuwste sneakers – ja, Karl is tegenwoordig helemaal thuis in 'sport'schoenenland – verdraaid veel lijken op die van New Balance.

NORMCORE CONFUSION
Zo zou de signature blokletter ‘N’, die New Balance al sinds de jaren zeventig op zijn sneakers gebruikt, één op één zijn overgenomen maar dan in de letter ‘K’. En dat viel niet alleen team New Balance op. Ook op verschillende modeblogs werd in de afgelopen tijd al over de gelijkenis gesproken.

Entertainmentsite TMZ wist nu documenten van de aanstaande rechtszaak te pakken te krijgen, waaruit oa blijkt dat New Balance de conclusie heeft getrokken dat de gelijkenis voor de consument verwarrend groot is – een belangrijk aspect in een copy cat-zaak.

Wat vinden wij? Lijkt Karls 265 euro-variant inderdaad te veel op zijn 190 euro goedkopere voorganger? Bekijk hieronder de twee schoenen.

Het oog wil ook wat: Diane von Furstenberg zorgt voor designermonturen voor Google Glass >

Footwear, Product, Shoe, Photograph, White, Style, Line, Sneakers, Logo, Beauty,