Oef. Weten we nog hoe Solange Knowles tekeer ging in die lift met Jay Z en Beyoncé? Dat akkefietje ging naar verluidt over Rihanna – Solange zou het ongepast vinden dat Jay Z naar haar afterparty wilde –, al gaf deze cryptische familieaankondiging daar geen uitsluitsel over.

Hoe het ook zij, de twee delen vandaag een werkgever, want Rihanna is benoemd tot creatief directeur en ambassadeur van Puma. Ongeveer eenzelfde titel die Solange vorig jaar toebedeeld kreeg (en waarvoor ze onlangs deze collectie in de schappen legde).

GOED, DE FEITEN:
> Rihanna zou een bedrag met zes nullen hebben gekregen voor de deal.
> Gisteren had ze haar eerste meeting in Puma’s hoofdkantoor in Duitsland om kleuren en stijlen te bespreken.
> Ze zal ook verschijnen in de a/w 2015-campagne van Puma.
> Rihanna partnerde eerder al eens met River Island en MAC.

Puma's CEO, Bjørn Gulden, aan WWD over de keuze voor RiRi: ‘Haar internationale allure, haar charisma, haar individualiteit en ambitie maken haar de perfecte ambassadeur voor Puma. Met onze sterke focus op rugby, hardlopen en de motorsport was het belangrijk een inspirerende partner te vinden voor vrouwen – Rihanna was een keuze die al gauw was gemaakt.’

Wanneer Rihanna haar eerste Puma-collectie in de schappen legt, is nog niet bekend, maar we houden je uiteraard op de hoogte. Solange behoudt ondertussen haar art directors-positie.

Volgt dit model Doutzen Kroes op als Victoria's Secret Angel? >