De meeste bus- en tramhokjes zijn momenteel behangen met de Lana Del Rey voor H&M-posters, maar er staat nog een knallende samenwerking voor dit jaar op het program (voor als je het toevallig even vergeten was). Die van Maison Martin Margiela dus.

SAM TAYLOR-WOOD
Hoewel onze Franse collega’s bij ELLE al een kleine preview wisten los te peuteren (zie ‘m hier), is er verder nog bar weinig bekend over de (gokken wij zo) prachtige lijn. Maar! Nu wordt bekend dat de Britse regisseuse Sam Taylor-Wood de touwtjes in handen heeft gekregen voor de campagnefoto’s en reeks short films van de MMM-lijn voor de Zweedse keten. Taylor Wood zat eerder achter fraaie films als Nowhere Boy, waar ze ook haar jongere hubby, acteur Aaron Johnson leerde kennen.

Anna Dello Russo ging ook voor H&M aan de slag >

‘Om te werken met zo’n enorm artistiek huis als Martin Margiela evenals met een high-street merk, was een opgave die creatief gezien uitmondde in een enorm gek en leuk project,’ legt Sam Taylor-Wood – die voor deze campagne ook de handen ineensloeg met creatief directeur Markus Kiersztan – aan WWD uit. ‘Ik wilde een atmosfeer creëren die zowel rustig als stil was. Dat elke persoon in hun eigen emotionele en fysieke denkruimte was. Een wereld uit de buurt van de onstuimige sfeer van het gebruikelijke stadslawaai.’  U raadt het al, dit zal niet een reguliere campagne worden.

ACHTER DE SCHERMEN
H&M lekte alvast een behind-the-scenes beeld van de shoot, maar de volledige campagneplaatjes zie je pas later deze maand in de tijdschriften. De korte campagnefilms zijn vanaf 8 november op televisie te zien en een week later is de Maison Martin Margiela voor H&M-lijn in te slaan in de winkels. Ons tentje ligt al klaar.