MCQUEEN MANNEN VERZAMELEN
Waar is het feestje? Nou, bij de kersverse Alexander McQueen Flagship Menswear-winkel aan de Savile Row in Londen. Creatief directeur Sarah Burton ontwierp het nieuwe winkelconcept, waarin het grootste aanbod voor de prêt-à-porter-lijn en accessoirecollectie voor mannen huist. Er zijn bovendien plannen om een eigen tailoring-service in de winkel te creëren.  

 
BALLY LIPS
Modemerk Bally zet zich met een kakelverse Bally Lips for Life Collection in voor DKMS, het grootste beenmergdonorennetwerk ter wereld. Bally’s creatief directeuren, Michael Herz en Graeme Fidler, kropen achter de tekentafel voor de speciale lijn, waarin verscheidene zwart- en roodleren items zitten met een geborduurd lippenmotief. Voor de mannelijke wederhelft zit er een spannend bikerjasje en een iPad-hoes in de collectie. Maar het belangrijkste: 15 procent van de opbrengst gaat naar DKMS, waar men bezig is met de ontwikkeling van een speciaal voorlichtingsprogramma om nieuwe donateurs te werven.

NANETTE DOET ‘N PIROUETTE  
Waar de gezusters Rodarte voor de opera aan de slag gingen, zoekt Nanette Lepore het balletplankier op. Voor Charles Askegard en Georgina Pazcoguin van het New York City Ballet ontwierp Lepore een stel knappe kostuums. De twee gebruiken de pakjes voor de balletshow Picnic, die vanavond in het Joyce Theater in New York in première gaat. De moderne balletkostuums hebben verschillende neonkleurige vlakken en zijn, uiteraard, goed strak. Pico bello voor het gloednieuwe balletstuk dus, dat is geïnspireerd op de film Picnic at Hanging Rock uit 1975. Voor de liefhebber: de muziek wordt verzorgd door Dmitri Sjostakovitsj en de choreografie is door Brian Reeder van het American Ballet Theatre bedacht.

Nanette Lepore werd voor haar nieuwste zonnebril geïnspireerd door Emma Roberts >