81 jaar oud is-ie, maar Karl weet heus wat peuters dragen willen. De Chanel-designer ging met zijn eigen Karl-lijn de samenwerking aan met Groupe CWF (dat ook de licenties heeft van de kinderkledinglijnen van Chloé, Burberry, DKNY en Marc Jacobs) voor een rock ’n roll kidslijn.

Begin 2016 hangen de kleine Karl’tjes in de winkelrekken. Oogappeltje, petekind en Chanel-catwalkmodel Hudson Kroenig is natúúrlijk al confirmed als model voor de campagnebeelden.

‘The announcement reflects the brand's ongoing commitment to newness and will allow Karl Lagerfeld to share its ironic, playful, creative vision to a young audience,’ verhaalt het persbericht dat Team Karl er vanochtend uitdeed. En geef ze eens ongelijk. Met de toevoeging van ready-to-wear en accessories voor pasgeborenen tot 16-jarige jongens en meisjes, kleedt der Karl zo ongeveer de hele mensheid, katten incluis.

Een eerste schets van Karl voor zijn kidslijn:

Head, Nose, Lip, Cheek, Hairstyle, Eye, Art, Vintage clothing, Lipstick, Painting,

Van calender girl tot ster in een expositie: Choupette maakt promotie >

Karl Lagerfeld gaat over op cartoons >