De immer strenge Advertising Standards Authority laat geen enkele steek vallen als het aankomt op het beoordelen van advertenties en campagnes. Werd in februari nog een Yves Saint Laurent-reclame van de buis gehaald omdat-ie ‘drugsgebruik zou simuleren’, nu heeft de Authority haar strenge oordeel wederom geveld.


Een Miu Miu-campagne met de piepjonge Hailee Steinfeld al snikkend op een treinspoor, tja dat kan natuurlijk niet. Want een 14-jarig meisje op zo’n ‘unsafe location’ is immers erg onverantwoordelijk. Advertising Standards Authority besloot: tijd om de campagne van de billboards af te halen. En daarmee was de kous af.


BYE HAILEE, HELLO GUINEVERE
Inmiddels heeft Miu Miu haar oog al op een ietwat (lees: twintig jaar) ouder model laten vallen voor haar nieuwste campagne. Een van oorsprong Nederlandsch model welteverstaan, onder de naam Guinevere van Seenus. Wij zijn benieuwd of Miuccia Prada voor deze shoot een iets minder rebelse locatie heeft uitgekozen...


Meer opschudding in modeland: Domenico Dolce en Stefano Gabbana moeten weer voor de rechter verschijnen >