Creatief met Prada

Prada gooit het alfabet opnieuw in de strijd met 'Made to Order Lettering'.

Nieuw van Prada: 'Made to Order Lettering'. Een prachtige term voor wat moeders vroeger al deed na een fikse valpartij met gat-in-broek als resultaat. Juist: naai er een embleem ofwel badge op.

 

Het Italiaanse modehuis kwam een maandje of twee geleden al met de mogelijkheid om je zonnebril te voorzien van een persoonlijk tintje, middels kleine lettertjes, skulls, hartjes en sterretjes. Prada ziet blijkbaar brood in doe-het-zelven en biedt per 15 januari zakjes met blitse pop-art letters aan om op (designer) rugzakken, trolleys of tassen te stikken. De eerste sterren hebben het naaiwerk al geadopteerd: Kate Winslet en Renée Zellweger zijn inmiddels gespot met een tote met initialen.

Advertisement - Continue Reading Below

 

MON MONOGRAM

De trend om items te voorzien van initialen is overigens niet nieuw: Louis Vuitton lanceerde in 2008 al 'Mon Monogram'. En ook Burberry gelooft heilig in de creativiteit van de consument. Dit jaar nog kan eenieder in de huid van Christopher Bailey kruipen en een persoonlijke draai geven aan de iconische trenchcoat >

 

'Made to Order Lettering', vanaf 15 januari via Prada.com.