H&M stort zich op een nieuwe samenwerking. Na de collectie van blogger Elin Kling is er weer een Zweeds label gestrikt: cult schoenenlabel Swedish Hasbeens.

KLOMPENDANS

Het zijn inderdaad hasbeens die nieuw leven worden ingeblazen. Het label heeft exclusief voor H&M drie paar klompen ontworpen, geïnspireerd op de traditionele Zweedse modellen uit de jaren 70.

De oplettende lezer had ze al gespot in de ELLE trendgids (nu in de winkel!): klompschoenen staan hoog op de trendlijst voor zomer 2011. En liefst zo traditioneel mogelijk. Lees: van hout en geschuurd leer, met spijkers. De klompen van Swedish Hasbeens voor H&M zijn dus spot-on en bovendien zeer eco-verantwoord. Want met de hand gemaakt en enkel van duurzame materialen. Kan Boer zoekt Vrouw nog een puntje aan zuigen.

In de collectie zit – voor een vleugje dramatiek, zo meldt het persbericht – trouwens ook een sleehakmodel met drie enkelbandjes. Zeg maar een gladiatorlook met 'n twist.

Enfin, noteer 20 april in de agenda. Dan vind je de H&M ♥ Swedish Hasbeens-collectie wereldwijd in 150 winkels, in de maten 36 tot 40 en voor bijzonder schappelijke prijzen: € 49,95 of € 59,95.

SWEDISH HASBEENS

Nog even over Swedish Hasbeens. Het schoenenmerk is in 2007 opgericht door jeugdvriendinnen Cilla Wingård Neuman en Emy Blixt en wordt momenteel in 22 landen verkocht. In drie jaar tijd heeft het label internationale culstatus verworven en de schoenen worden gedragen door o.a. Sarah Jessica Parker en Maggie Gyllenhaal. Niet slecht.

Meer weten? Ga naar SwedishHasbeens.com.

Kopieer de voorjaarslook van Kate Bosworth (ook H&M!) >