Confessions of a shopaholic. Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) wil world domination en schijnt haar zinnen te hebben gezet op Burberry.

BURBERRY & BVLGARI
Eerder deze week werd bekend dat LVMH voor een slordige 3,7 miljard euro het Italiaanse BVLGARI heeft overgenomen. Het luxemerk, dat gespecialiseerd is in peperdure horloges, zonnebrillen en juwelen, kreeg een flinke klap door de economische crisis.

BVLGARI probeerde er de afgelopen jaren weer bovenop te komen, maar het mocht niet baten. LVMH schoot te hulp en kocht alle aandelen van de BVLGARI-familie. Wat weer goed nieuws bleek voor Burberry, die de waarde van haar aandelen zag stijgen met vier procent.

Wanneer er zo’n grote deal wordt gesloten in het luxe-segment profiteren andere grote luxelabels daar namelijk ook van. LVMH zou volgens Britse analisten door deze waardestijging nu ook haar zinnen op Burberry te hebben gezet.

LVMH is in een nare strijd verwikkelt met het Franse Hèrmes >

Maar er zijn meer kapers op de kust. Ook het grote conglomeraat PPR – van o.a. Gucci, Alexander McQueen, Balenciaga en Stella McCartney – aast op het Britse label. Nu is het afwachten wie deze strijdt wint. Burberry houdt de lippen in ieder geval nog stijf op elkaar.