Karl ontwerpt pop-up haarsalon

Karl Lagerfeld ontwerpt een pop-up haarsalon voor Schwarzkopf in het kader van – jawel – het Eurovisie Songfestival.

Het Eurovisie Songfestival wordt dit jaar gehouden in de Duitse stad Düsseldorf. In de aanloop naar dit muzikale festijn – dat in mei van start gaat – is Karl Lagerfeld gevraagd om het design van een Schwarzkopf pop-up-haarsalon in deze stad te verzorgen.

Hoewel wij geen enkele reden kunnen bedenken waarom een zichzelf respecterend designer zijn goede naam zou linken aan het Songfestival, ging de van oorsprong Duitse designer direct aan de slag voor zijn Schwarzkopf Lightbox, die – toegegeven – er wel heel cool uit gaat zien.

Advertisement - Continue Reading Below

Bekijk Karls designs voor Chanel a/w 2011 >

HAARTEMPEL
In de drie verdiepingen tellende Schwarzkopf-haartempel zal uiteraard worden geknipt en gekleurd, maar de bedoeling is dat er ook events worden gehost met veel muziek en bekende haarstilisten. Het gebouw zal worden versierd met silhouetten van Karls magische duo: Coco Rocha en muze Baptiste Giabiconi. Uiteraard mag het silhouet van de Chanel-designer zelf niet ontbreken.

De Schwarzkopf Lightbox opent op 16 april en zal na vier weken verhuizen richting Milaan en later naar Parijs.

Zin in een nonchalante bob? Kopieer hem van Scarlett >