Designers-update

Niet alleen bij Dior wordt er (noodgedwongen) geschoven met pionnetjes. Ook bij andere modehuizen vinden er wisselingen van de wacht plaats én staan er spannende projecten op de agenda. ELLE.nl vat samen...

Meest gelezen

TRUSSARDI
Milan Vukmirovic hangt zijn schetsboek bij het Italiaanse modehuis in de wilgen. De creatief directeur slash fotograaf tekende de afgelopen drie jaar voor de dames-, heren- en accessoirecollectie van het label, maar doet nu afstand van zijn functie.

 

Waarom is niet bekend, wel dat ze ‘m gaan missen bij Trussardi. 'Ik wil Milan Vukmirovic bedanken voor zijn betrokkenheid, passie en toewijding aan de Trussardi-stijl', speecht Beatrice Trussardi, CEO van het bedrijf op Vogue.com. ‘Zijn talent is van groot belang geweest binnen de honderd jaar aan traditie van ons bedrijf en zijn werk heeft nieuwe facetten toegevoegd’, aldus Trussardi.

Advertisement - Continue Reading Below

 

Gaat ontwerper Riccardo Tiscio John Galliano opvolgen bij Dior? >

 

PRINGLE OF SCOTLAND
Ook bij het Schotse modehuis Pringle of Scotland is het speechen geblazen. Collega’s zwaaien daar creatief directeur Clare Waight Keller uit. Deze moeder van (bijna) drie zwaait sinds 2005 de scepter bij het van oorsprong knitwear-merk. Daarvoor werkte ze al als ontwerper bij Gucci, Ralph Lauren en Calvin Klein.

Meest gelezen

 

Bekijk de gehele Pringle of Scotland a/w 2011-collectie >

 

‘We zullen Clare ontzettend missen’, vertelt één van de leden van de Pringle-familie aan Vogue.com. ‘Ze heeft het image van het bedrijf in zes jaar tijd flink gemoderniseerd zonder ontrouw te zijn aan het erfgoed.’

 

Het is nog niet bekend wie Clare Waight Keller en Milan Vukmirovic gaan vervangen.

 

MATTHEW WILLIAMSON VOOR MACY’S
Nog meer designernieuws: Matthew Williamson gaat een capsulecollectie ontwerpen voor het Amerikaanse warenhuis Macy’s. Deze lijn zal gaan bestaan uit dertig items variërend van jurken, playsuits en bloesjes tot leren jasjes en shawls.

 

‘De collectie mikt op de essentie van de hoofdlijn van het merk, met de focus op moeiteloze glamour’, vertelt de designer aan Vogue.com. ‘Dynamische prints, losjes gestructureerde silhouetten en accenten van knallende kleuren.’ Aldus Williamson.

 

Vanaf 13 april is de lijn verkrijgbaar in de winkel en via macys.com. Het is ook al bekend met wie Macy’s na Williamson de handen ineen slaat; Karl Lagerfelds collectie voor het warenhuis zal in september in de schappen liggen.

 

Williamson brengt zelf ook een toegankelijke lijn uit >

 

JIMMY CHOO NAAR LVMH?
En dan maakte de Sunday Times vandaag ook nog bekend dat luxeconcern Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) na de overnamepraktijken met betrekking tot Hermès én een eventuele overname van Burberry, nu ook plannen heeft met schoenengigant Jimmy Choo. Het rommelt dus ook flink op economisch gebied in designerland.

 

Volgens de krant zou Tamara Mellons Jimmy Choo een slordige achthonderd miljoen euro waard zijn en overweegt LVMH een bod te doen.

 

Bekijk de gehele Matthew Williamson a/w 2011-collectie >