Het leven na 8.9 op de schaal van Richter is zwaar, emotioneel slopend en nog steeds ongelooflijk. Dat maken we op uit alle radio- en televisieberichten, fotoverslaggeving en niet in de laatste plaats uit de blogs van onze collega's uit Japan.


Gelukkig leeft de hele wereld met de Japanners mee. En wordt de ene na de andere actie op poten gezet om geld in te zamelen. Naast grote internationale organisaties en muzikanten als Lady Gaga, de Black Eyed Peas, Blink 182 en Linkin Park, doneren ook modeontwerpers aan het Rode Kruis.

OPENING CEREMONY
Carol Kim en Humberto Leon van modelabel Opening Ceremony ontwierpen een limited edition Relief-shirt. Wit met rode stip, naar de Japanse vlag en de gehele opbrengst is bestemd voor de wederopbouw in Japan.


De Opening Ceremony-cast hostte daarnaast ook een event voor het Amerikaanse Rode Kruis waar ook Lake Bell, Skye Ferreira, Daphne Guiness en Charlotte Ronson hun bijdrage aan leverden. En natuurlijk werd er hier, zoals het een goede inzamelingsactie betaamd, flink geveild voor het goede doel. We noemen designers als Alexander Wang, Comme des Garçons en Proenza Schouler die gewillig te verloten items ter beschikking stelden. Hulde.

Lees op ELLE.nl steunbetuigingen van nog meer celebs en designers >

ALL IN THIS TOGETHER
Ook Anna Sui doet een duit in de zak voor Japan. Met haar ‘Japan, We’re All in This Together-tee’ hoopt de modeontwerpster flink wat geld op te halen. En Simeon Farrar, ontwerper van het fameuze wachtlijstwaardige 'Kate Mouse-T-shirt', heeft een nieuwe lading van zijn bestseller ingezet om meer donaties te werven.

DIY
Voor diegenen die liever zelf een T-shirt voor het goede doel ontwierpen, bood de website Threadless uitkomst. Hier was tot gisteren een ware designcompetitie aan de gang. Bekijk hier alle ingezonden ontwerpen.

De laatste post van onze collega's bij ELLE Japan al gelezen? >