De zomer moet nog beginnen, maar de eerste herfstcampagne is alweer een feit. Louis Vuitton neemt de aftrap.

SNOEPIGE KRAAGJES
‘Vandaag is grijs,’ moet Marc Jacobs, de creatief directeur van het luxueuze modehuis, gedacht hebben toen hij en zijn briljante team brainstormden over de campagne. Maar ondanks dat grijs de boventoon voert, is het beeld alles behalve saai. De slank gesneden jasjes, de snoepige kraagjes en de fabuleus mooie modellen, de ouderwetse cabrio – je blijft er naar kijken.

Ga op reis en neem mee: de Louis Vuitton City Guide 2011 >

Ook de accessoires hebben een hoofdrol gekregen in de herfstcampagne. De grijze en zwarte leren handschoenen, de Louis Vuitton Lockit-handtassen en de zwart-witte hondjes(!) maken het tot een spannend geheel.

Marc Jacobs is bijzonder tevreden met het resultaat. Zwijmelend meldt hij WWD: ‘Wie zou er nou niet zo’n mooi meisje willen zijn op de achterbank van deze prachtige auto?’ Tja, wij zouden er ook geen ‘nee’ tegen zeggen.

De herfstcampagne van Louis Vuitton is vanaf augustus in de tijdschriften te bewonderen.