Het is nog even aftellen tot 31 augustus maar dan ligt de capsule collectie van Karl Lagerfeld voor Macy’s in de (digitale) schappen. In maar liefst 235 warenhuizen van Macy’s en op macys.com is The Karl Lagerfeld for Impulse collection – een hele mondvol – te koop voor prijzen uiteenlopend van € 35 tot € 120.

LAGERFELDS HANDTEKENING
‘Het is typisch Lagerfeld, maar voor betaalbare prijzen,’ verklaart Jeff Gennette van Macy’s aan WWD. ‘Het is echt gericht op statement-jasjes, tweed en nieuwe stoffen. De jurken zijn of zacht en vrouwelijk, of heel strak in smoking-silhouetten die nauw aansluiten op het lichaam met Lagerfelds signature hoge kragen. De iconische, grafisch T-shirts zullen er ook echt uitspringen.’ Aldus een opgewonden Gennette.


Wat we verder nog kunnen verwachten? Zoet gebloemde jurkjes, zacht tot shocking roze, jasje met krokodillenprint en chique leggings met een rock ‘n’ roll-randje. Klinkt veelbelovend.


Gwen Stefani lanceert samen met Target een kinderkledinglijn >

SPECIALE CADEAUS
Macy’s heeft het kunstje designer-voor-een-zacht-prijsje al aardig onder de knie. Voor de speciale Impulse-collecties van het Amerikaanse warenhuis maakten ook o.a. Ralph Lauren, BCBG Max Azria, Matthew Williamson, Vivienne Westwood en Versace al ontwerpen.

Kaiser Karl kroop achter de ontwerptafel voor maar liefst 45 kledingstukken die voor zes à acht weken in de Macy’s schappen zullen liggen. Leuk extraatje: samen met nog drie andere ontwerpers maakt Karl voor de winterse feestdagen ook speciale cadeaus voor Macy’s.

The Karl Lagerfeld for Impulse collection is vanaf 31 augustus 2011 te koop in de Macy’s-winkels en op macys.com.

PS – Er wordt gefluisterd dat Macy’s na Karl Lagerfeld gaat samenwerken met Giambattista Valli.