Winnaar #MERKENSITE: Zoe Karssen

Tatada: de fantastische winnaar van de ELLE.nl Award in de categorie Beste Merkensite: Zoe Karssen.

Meest gelezen

Wie: Designerduo Zoe & Quince Karssen
Wat: Modelabel Zoe Karssen op www.zoekarssen.com
Opgericht in: 2010


Van handgeschilderde T-shirts tot een complete webshop, (celeb-)fans wereldwijd en online verkooppunten op de grote designersites als Net-a-porter.com. Het kan verkeren. Niet gek dat het ontwerpersduo en de breinen achter het wereldwijd succesvolle label Zoe Karssen het té druk heeft voor een tête-à-tête. Dus mailen we even met de globetrottende winnaars van de welverdiende ELLE.nl Award.

Advertisement - Continue Reading Below

Eerste reactie?
Quince: ‘Dat is geweldig nieuws voor ons!’
Zoe: ‘Het is erg onverwacht, maar we zijn heel blij.’

Hoezo onverwacht?
Zoe : ‘Als je strijdt tegen H&M kun je niet geloven dat het überhaupt mogelijk is om te winnen. Dus het was inderdaad totaal onverwacht! We hebben al onze vrienden gemaild om voor ons te stemmen. En nu we zijn dolblij!’

Hoe het ooit begon…
Quince: ‘Het Zoe Karssen-verhaal begon toen Zoe haar eigen tees met de hand ging beschilderen. Ze werden al snel opgemerkt door lokale movers and shakers. Zoe droeg een keer één van haar eigen T-shirts toen ze modestiliste Jetteke van Lexmond tegen het lijf liep. Zij gebruikte vervolgens een shirt in een shoot voor een tijdschrift en daarna stond de telefoon ineens roodgloeiend!’

Meest gelezen

Hoe zijn de rollen onderling verdeeld?
Zoe: ‘Ik werk aan de fotoshoots voor Zoe Karssen: ik fotografeer alles zelf, en bewaak hoe het merk eruit ziet. Ik doe dus de styling voor de shoots, de brand direction, de website, enzovoort. Eigenlijk alles wat met de uitstraling en de toekomst van het merk te maken heeft.’

Quince: ‘Ik werk aan alle ontwerpen voor de tees en sweats en heb de enorm zware taak om de zaak iedere dag draaiende te houden. Met fabrieken praten, met onze verkoopvertegenwoordigers werken, onderhandelen met winkels, de financiële kant van de zaak… ’t Is enorm druk!’

Wat is volgens jullie de grote x-factor van het label (en misschien wel de reden dat jullie zoveel stemmen hebben gekregen)?
Quince: ‘De kracht van het merk is één duidelijke boodschap. Dat is het motto waar we ons altijd aan houden. Net als aan onze persoonlijke smaak; een laid back rock-‘n-roll-vibe, met vlijmscherpe graphics.’

 

Zij sleepten ook een felbegeerde ELLE.nl Award in de wacht! >


Wie heeft de website gebouwd?
Zoe: ‘We werken met een geweldig Nederlands bedrijf, Driebit. De man met wie we samenwerken, Bram, is enorm behulpzaam.’

Het mooiste deel van jullie site?
Zoe: ‘Het beste vind ik de beelden van de collectie. Je kunt er heerlijk makkelijk doorheen bladeren en de beelden ‘liken’ en de hele wereld laten weten wat je ervan vindt.’

Grootste irritatiepunt bij andere modesites?
Zoe: ‘Ik vind het ontzettend belangrijk voor bezoekers dat je makkelijk kunt vinden wat je zoekt. Dus een goede navigatie is erg belangrijk. Het is zo irritant als je niet kunt vinden wat je zoekt!’

Jullie zijn druk bezig voet aan de grond te krijgen in de internationale modewereld. Welke landen willen jullie nog ‘veroveren’?
Quince: ‘Op dit moment gaan we erg goed in Australië en de USA. Dus we zouden daar nog graag verder uitbreiden en dan de Aziatische markt opgaan.’

Meteen shoppen? Ga als de wiedeweerga naar www.zoekarssen.com