We konden ’t al zien aankomen. Vorig jaar verkocht Tamara Mellon haar aandeel in Jimmy Choo voor een whopping € 120.423.900. Nu legt ze ook haar taak als chief creative officer neer. De schoentycoon bouwde samen met de Maleisische schoenenmaker Jimmy Choo in de jaren negentig het label op toen ze ook nog werkte als accessories editor bij Vogue.


BUH-BYE JIMMY
Jimmy Choo himself was geen onbekende bij de jet-set, maar kon slechts kleine hoeveelheden schoenen produceren. Mellon zag haar kans schoon en lanceerde – dankzij een flinke geldsom van haar beroemde vader, Tommy Yeardye – in 1996 Jimmy Choo. De rest is history.


Kijkvoer! Tamara Mellon lanceerde onlangs een speciale capsulecollectie, genaamd Icons >

Afgelopen mei nam het grote Labelux Group Jimmy Choo over dat nu ook handtassen, kleine lederwaren, zonnebrillen, brillen en parfums in het portfolio heeft. Samen met Tamara Mellon gaat ook de algemeen directeur, Joshua Schulman, weg bij Jimmy Choo. Beiden willen ze ‘een zelfstandige carrière gaan nastreven’.


Tamara Mellon verlaat het bedrijf aan het eind van deze maand en Schulman zal blijven tot 2012.