Het Italiaanse modemerk Benetton leek de afgelopen jaren de brave kant op te gaan, na hun provocerende campagnes in de jaren negentig, die onder andere bestond uit een collage van genitaliën. Maar Benetton is weer helemaal terug, met als gevolg een woedende Paus...

We kennen allemaal de multiculti-advertenties van Benetton wel. De promotie van gelijkheid en tolerantie is opnieuw aanwezig in hun nieuwste campagne. In de megagrote winkel aan de Boulevard Haussmann in Parijs werd gisteren de nieuwe UNHATE-campagne gepresenteerd. Benetton werkte hiervoor opnieuw samen met de getalenteerde Cubaanse kunstenaar Erik Ravelo. Volgens Alessandro Benetton lijkt ,met alle haat en nijd in de wereld, liefde voor de medemens een utopie, maar tolerantie naar andere mensen en culturen vindt hij wel haalbaar.

KUSJE?
Geïnspireerd op de iconische broederkus van Honecker en Brezjnev - het symbool van de Berlijnse Muur - zijn dit keer politieke en geestelijke leiders het gezicht van de campagne geworden. De Paus die zoenend met een Islamitische geestelijke leider is afgebeeld moest helaas gisteren na de publicatie van de website worden gehaald, omdat het Vaticaan zich grof beledigd voelde.

De andere afbeeldingen - Obama die innig is met Chávez en Merkel met Sarkozy - maken ook veel indruk. En je kan zelf ook participeren aan de UNHATE-campagne. Benetton heeft namelijk een Kiss Wall gelanceerd, waarin je je foto upload waarin je zogenaamd iemand ander een kusje geeft. Om mee te doen aan de UNHATE-list ga je naar: unhate.benetton.com

Bekijk het inspirerende filmpje van de campagne hier:

youtubeView full post on Youtube