Het duurt nog even (lees: heul lang) tot we wederom kunnen genieten van de grote gele bol daar boven aan de hemel, maar Moncler loopt graag op de zaken vooruit. In de hoop op een zonnige zomer in 2012 schakelde het label de hulp in van Duitse brillenproducent Mykita om een eigen zonnebrillenlijn te lanceren. Ook ’n prima middel om de wallen na een heftige kerstborrel danwel après-ski mee te verdoezelen, trouwens.

ACHILLE & DUBBED LINO
Voor het ontwerp liet Moncler zich o.a. inspireren door het montuur van de veiligheidsbrillen die bergbeklimmers in de jaren vijftig droegen. Het resultaat: een tweetal unisex zonnebrillen - de Achille en de Dubbed Lino - met een strak, rond montuur. Daardoor hebben ze een soort out-of-space-achtige uitstraling. Beide brillen zijn in drie kleuren verkrijgbaar: zwart, rood en blauw – het originele kleurenpalet van Moncler uit de jaren zestig.

Moncler-directeur Remo Ruffini is er heilig van overtuigd dat de brillen een ware hit gaan worden. Trots vertelt hij aan WWD: ‘De bril heeft een sterk design en kan zowel op de skipiste als in het dagelijks leven gebruikt worden.’ Duidelijk.

HEBBEN?
De zonnebrillen zijn vanaf deze maand in gelimiteerde oplage bij verkooppunten van Moncler en Mykita. Maar let op: ze liggen slechts een half jaar lang in de winkels. Prijskaartje: € 540,30.

Oeh! Aah! Shoebaloo lanceert een webshop >