Louis Vuitton klaagt makers The Hangover II aan

Modehuis Louis Vuitton klaagt Warner Bros aan omdat in The Hangover Part II een nagemaakte schoudertas van het merk is te zien.

In de komedie wordt een grapje gemaakt over de echtheid van de tas en daarmee propageert de film zwarte handel, vindt het modemerk. Louis Vuitton klaagt de filmstudio aan om te voorkomen dat de neptassen in de Verenigde Staten als normaal beschouwd gaan worden. In de gewraakte scène loopt het personage van Zach Galifianakis met een tas met de beroemde letters LV. Als iemand zijn tas afpakt, zegt hij aarzelend: 'Pas op, dat is een Louis Vuitton.'

Advertisement - Continue Reading Below

 

ZAKKENROLLERS

Volgens het tassenmerk zorgt die scène voor verwarring bij consumenten. Louis Vuitton is bang dat 'Pas op, dat is een Louis Vuitton', een slogan wordt en eist dat Warner Bros de scène verwijdert van de DVD. Dat staat te lezen in de aanklacht van het modehuis dat in handen is van de Britse site Paidcontent.

 
Geinig kijkvoer: Louis Vuitton-animatie >

 

The Hangover Part II kwam in mei uit en is een rechtszaakmagneet. In juni kwam Warner Bros tot een schikking met een tatoeëerder die vond dat de neptattoo in de film te veel leek op zijn inkttekening op het gezicht van bokser Mike Tyson. Een stuntman die gewond raakte op de set klaagde de film in september aan en in oktober diende een scenarist een rechtszaak in omdat zijn script zou zijn gestolen.

 

(Novum)