In de spotlight: Dakota Johnson

Hou d’r in de smiezen, die Dakota Johnson. Naast een kersverse filmrol in o.a. The Five-Year Engagement, scoort ze ook twee gloednieuwe campagnes.

Even voorstellen: Dakota Johnson. Dochter van acteurs Don Johnson en Melanie Griffith, stiefdochter van Antonio Banderas en kleinkind van Tippi Hedren. Tja, dan zit je wel gebakken in Hollywood. Dus beproefde ook Dakota haar geluk op het grote scherm. En dat pakte goed uit.

 

HALLO HOLLYWOOD
In 1999 maakte Dakota haar debuut in de film Crazy in Alabama, geregisseerd door Antonio Banderas, maar de aanbiedingen stroomden daarna niet binnen. Tot 2006. Dakota tekende bij IMG Models en scoorde een campagne voor Mango. Allemaal leuk en aardig, maar de filmwereld bleef lonken en in 2010 was daar een piepklein bijrolletje in The Social Network, als one-night-stand van Justin Timberlake. We kunnen ons een slechtere rol voorstellen. Een stel niet enorm noemenswaardige films volgden, maar dit jaar kun je dan echt niet meer om Dakota heen. Zo schittert ze in de Hollywood-prenten 21 Jump Street, The Five-Year Engagement en Gay Dude.  

Advertisement - Continue Reading Below

 

Kijkvoer: filmtips april 2012 >

 

KERSVERSE CAMPAGNES
Maar er is meer. De 22-jarige Dakota is namelijk ook het nagelnieuwe gezicht van Uniqlo én Oliver Peoples. En dat pakt verrassend leuk uit. Bij de campagne voor Oliver Peoples werd bovendien een fabelachtig campagnefilmpje geschoten, waarin Dakota naast Thomas McDonell – die een jonge Johnny Depp vertolkt in Tim Burtons film Dark Shadows – de nieuwste ontwerpen showt. Benieuwd geworden? Bekijk hier het campagnefilmpje, genaamd Float.