Update 21 juni 2012 16.05 uur:

Niet alleen de naam van het label gaat op de schop, het hele modehuis krijgt een mini make-over. Een woordvoerder van het modehuis laat aan WWD weten dat Hedi Slimane met het label terug wil naar 'vroeger'. Naar 1966 om precies te zijn, toen Yves Saint Laurent haar allereerste boetiek opende. Slimane wil terug naar de lettertypes en nomenclatuur uit die tijd.

Update 21 juni 2012 11.50 uur:

         
SAINT LAURENT PARIS
Bevestigd: de naam van Yves Saint Laurent gaat op de schop. Het modehuis verandert haar naam niet in Saint Laurent, zoals de geruchten deden geloven. Neen, binnenkort gaat de ready-to-wear lijn van het modelabel onder de naam Saint Laurent Paris verder, zo laat WWD weten. Wees gerust: volgens WWD verdwijnt het YSL-logo niet. Phew.

Update van 21 Juni 2012 10:40 uur:
Met Hedi Slimane als nieuwe artistiek leider achter Yves Saint Laurent zal er ongetwijfeld een frisse wind door het label waaien. Maar als we de laatste geruchten mogen geloven, gaat er een wel erg koude bries door het modehuis.

Wat er aan de hand is? De naam van Yves Saint Laurent zou op de schop gaan, zo laat een anonieme (maar betrouwbare, aldus Fashionista.com) bron weten. En als dat waar is, spreken we binnenkort slechts nog van Saint Laurent en verdwijnt ‘Yves’ uit de naam van het label. Ja heus. Slimane zou hiermee een frissere en modernere uitstraling willen creëren voor het label.

       
SAINT LAURENT
Rijst bij ons de vraag: hoe moet dat nu met alle YSL-stores, alle beautyproducten? Blijft het logo hetzelfde of verandert dat ook? En bovenal: stijgt de waarde van een Yves Saint Laurent-stuk dan? (Zo ja, doe ons een tripje richting Parijs!) Het is overigens niet zo bijzonder vreemd als het lijkt. Modelabels als Chanel, Mugler, Versace en Armani verloren in de loop der tijd al de voornaam van de oprichters.

Maar toch, Saint Laurent? We zullen er even aan moeten wennen.

       
Vrij shocking: Hermès steekt haar eigen tassen in de fik >