Afgezien van hun gympies voor Superga hebben de gezusters Olsen nog weinig sportief schoeisel in hun repertoire. Maar daar komt begin volgend jaar verandering in. De ontwerpsters hebben vier verschillende sneakermodellen voor het label Elizabeth and James in petto. Over de uitvoering ervan is nog niks noppes nada bekend, maar dat de sportschoentjes € 225 gaan kosten is al out in the open. Evenals hilarisch-bedoelde bruggetjes naar Mary-Kates veul oudere liefje Olivier Sarkozy ('de perfecte sneaker om met je 42-jarige vriendje mee naar de Starbucks te hollen'). Ach, iedere aanleiding om ook maar íets over deze hysterische combi te kunnen zeggen is welkom, nietwaar?

 
ARMANI TEAMS UP MET SUPERHELD
Giorgio Armani mocht voor de derde film uit Christopher Nolans Batman-trilogie, The Dark Knight Rises, weer achter de tekentafel kruipen. De Italiaanse ontwerper kreeg namelijk, net als voor film numero twee, de opdracht de kostuums van Bruce Wayne (Christian Bale) te ontwerpen. Nee, niet zijn kekke strakke vleermuispak, maar de maatpakken waarin Wayne te zien is off-duty, dus wanneer-ie niet gekleed is to save the day. 20 juli draait de langverwachte blockbuster in de Nederlandse bioscopen. Eerder kleedde Armani al hoofdrolspelers uit Shaft, Ocean’s Thirteen en American Gigolo.

Ook in het kader van de Olympische Spelen kluste Armani wat bij >

 
DENIM COUTURE
Afgelopen weekend vond de elfde editie van ITS (International Talent Support) plaats in het Italiaanse Triëste, waarvoor verschillende prijzen aan jong modetalent werden uitgereikt. O.a. de Diesel Award; een geldprijs van € 25.000 plus een stage van zes maanden binnen het Diesel Creative Team. De gelukkige winnaar? De Litouwse Marius Janusauskas (heb je 'm?), studerend aan de Hogeschool Antwerpen, die met zijn couture-interpretatie van denim de jury wist te imponeren. We zouden willen zeggen: 'onthouden dus, die naam'. Maar hee, mocht dit niet lukken, het zij je vergeven.

 
GUESS WHAT?
Deze zagen we niet aankomen: modelabel Guess strikte de Nederlandse dj Tiësto voor een capsulecollectie. De beste man is blijkbaar niet alleen goed met vinyl, maar weet ook zo het één en ander van branding. ‘He is more than just a dj. He is very multifaceted and truly understands what it takes to build a brand,’ vertelt Paul Marciano, creatief directeur van Guess aan WWD. Vanaf volgende maand is de wereld een limited edtion Tiësto by Guess-horloge rijker, gevolgd door een 22-items tellende kledinglijn in oktober, voor zowel mannen als vrouwen. Prijzen lopen uiteen van € 26 tot € 302 voor de kledinglijn (bestaande uit T-shirts, jeans en leren jacks) en het horloge zal € 199 gaan kosten. Meer info via tiesto.guess.com.

Zien: Lana Del Rey 'skittert' als model in de nieuwe herfstcampagne van H&M >