Stop de persen: Anna Wintour heeft Pinterest. Of nou ja, Anna’s nieuwe stagiair heeft Pinterest, gokken we zo. Vogue Amerika mag dit jaar dan al 120 jaar bestaan, frontvrouwe Wintour gaat nog immer met haar tijd mee. Ziedaar: een eigen Pinterest-profiel voor Anna, waarop ze Vogue-kiekjes door de jaren heen deelt. Denk: Naomi Campbell en Mike Tyson gefotografeerd door Bruce Weber, maar ook rauwe kikkerbilletjes – ja echt! – uit een artikel over voedselfobieën. Juist, dit wil je zien. Bekijk 'm hier.

111 CADEAUTJES
Ook Bergdorf Goodman heeft een jubileum te pakken. Het Amerikaanse luxe warenhuis bestaat alweer 111 jaar. En hoewel eerdere, iets meer logische, mijlpalen (100-jarig bestaan?) geruisloos passeerden, laat Bergdorf Goodman haar 111e verjaardag niet zomaar voorbij gaan. Want: 1-1-1 staat voor 'Bergdorf’s being one store in one city, providing one singular luxury experience,’ aldus de grote bazen van het warenhuis volgens WWD.

Van documentaires tot allerlei shop-in-shops; alles wordt uit de kast getrokken. Maar het leukste is nog wel de Anniversary Collection bommetjevol designerwaar. Een whopping 111 designers, waaronder Sarah Burton for Alexander McQueen, Maison Martin Margiela, Burberry Prorsum, Carolina Herrera, Marchesa, Dries Van Noten, Fendi en Jimmy Choo, ontwierpen exclusief voor Bergdorf Goodman een luxe item voor deze collectie, waarvoor ze zich door vanalles en nog wat lieten inspireren. Als het maar met (een herinnering aan) Bergdorf Goodman te maken heeft. Bekijk hier een sneak peek van een aantal van de items.

DO IT YOURSELF
Tia Cibani gaat solo. De voormalig creatief directeur van het in New York showende label Ports 1961, lanceert haar eigen label per voorjaar/zomer 2013. Het label zal naar haarzelf vernoemd worden en de eerste collectie gaat aankomende New York Fashion Week het plankier al op. Cibani werkte eerst tien jaar voor Ports International vanuit China om vervolgens Ports 1961 in New York op te zetten. In 2010 verliet ze het modehuis.

Met haar eigen label wil ze zich eerst focussen op de Noord-Amerikaanse markt voordat ze zich ook op Europa stort. De collectie bestaat uit sportswear en ready-to-wear-items. Denk: key-items als cigarette pants, bloezen, kaftan tunieken en jurken. ‘Accessible luxury,’ noemt Cibani het zelf. Prijzen lopen uiteen van $120 voor een bloes tot $520 voor een jurk.

Goed nieuws voor de mannen: Topman komt naar Nederland >