Na Jason Wu, Rodarte, Proenza Schouler, Missoni – zo kunnen we nog wel even doorgaan – slingert nu Prabal Gurung een betaalbare collectie in de rekken van het Amerikaanse Target. Schrokken we ons begin juli nog een hoedje omdat een helemaal niet grappige grapjas op Twitter verklaarde dat Gurung was omgekomen bij een auto-ongeluk, kunnen we gelukkig nu uitkijken naar fabelachtige mode van zijn hand voor een prikkie.

VALENTIJNSDAG
Na vele geruchten is namelijk nu the cat out of the bag: Prabal Gurung lanceert op 10 februari 2013 een collectie van meer dan tachtig stuks voor Target. Kleding, schoenen, tassen, juwelen; en dat allemaal voor prijzen vanaf $12.99 tot $199,99. Net zoals bij zijn hoofdlijn kunnen we stuks met grafische prints, spannende snits en killer accessoires verwachten. Prabal Gurung doet verder nog aan Abullseyeview.com uit de doeken: ‘De collectie is geïnspireerd op de reis van een meisje door de verschillende stadia van liefde en de kleding die ze draagt tijdens elke mijlpaal – van de eerste date tot het ontmoeten van de ouders tot de verloving.’

Iris Apfel ontwerpt op haar beurt schoenen voor de Amerikaanse webshop HSN >

En aangezien de collectie nét voor Valentijnsdag uitkomt, had de ontwerper haast geen beter passend onderwerp kunnen bedenken, als je het ons vraagt. En aan het eerste campagnebeeld te zien (hiernaast), gaat het een aardig getrek en geduw worden daar in de Target-winkels.  

Helaas kunnen wij ons heil nog steeds niet online zoeken, want Target verscheept niet naar Nederland (damnit). Toch maar eens een broodnodig shoptripje naar de US of A boeken dan maar?