Chanels spannende plannen

Een gloednieuw boegbeeld en ideeën voor online verkoop? Bij Chanel broeden ze op een stel opmerkelijke plannen.

Meest gelezen

ONDRIA HARDIN
Te beginnen bij het piepjonge model Ondria Hardin. Hoewel de 15-jarige Amerikaanse ook al schitterde in de a/w 2011-campagne van Prada, raakte ze begin dit jaar nog in opspraak door op 14-jarige leeftijd in de show van Marc Jacobs te lopen. Juist net nadat het CFDA de nieuwe Health Initiative, waarin staat dat modellen ten minste zestien jaar moeten zijn, in had laten gaan. Auch.

 

Marc Jacobs kiest Ruby Jean Wilson voor zijn s/s 2013-campagne >

 

Uiteraard trekt Karl Lagerfeld gewoon zijn eigen plan en strikt hij Ondria Hardin voor zijn kakelverse s/s 2013-campagne. Samen met Chanel-gezicht Stella Tennant – die in december de 42 aantikt – showt Ondria dus binnenkort de nieuwste zomerkledij van het Franse modehuis. ‘Ze ziet er niet uit als vijftien,’ verklaart Karl Lagerfeld aan WWD. ‘Ze ziet eruit als achttien of negentien.’ Dus. Over Stella wil der Kaiser nog kwijt: ‘Ze heeft zoveel stijl. Stella is voor mij de perfecte Chanel-vrouw.’

Advertisement - Continue Reading Below

 

CHANEL IN JE DIGITALE WINKELMANDJE?
Verder naar het volgende: e-commerce. Oftewel: via het web je waar aan de man brengen. Chanels CEO, Bruno Pavlovsky, doet in een interview met The Business of Fashion uit de doeken dat online verkoop niets voor Chanel is. Maar! Zeg nooit nooit.

 

‘Om Chanel-kleren te kunnen dragen, moet je ze proberen. Je moet de paskamer in. Je moet een kleermaker hebben die de kleding precies om je lichaam laat passen. Ik denk dat het een deel van Chanel is. Het is meer dan alleen onze service, het is onderdeel van onze differentiatie om ready-to-wear-kleding te verkopen die perfect is voor onze klanten,' aldus Pavlovsky.

Meest gelezen

 

Gucci duikt in de ‘groene’ mode voor acteur Javier Bardem >

 

Toegegeven, daar kunnen wij aardig bij inkomen. Maarree… hoe zit het dan met de accessoires? Nou, dat zit er ook dit jaar niet in: ‘Het is een strategische keuze. Het is een keuze om te zeggen: 'Jongens, je kunt zien wat je wilt op het internet, maar wij willen dat je komt kijken in de boetiek, omdat we vinden dat we je in de boetiek het juiste idee van het merk kunnen laten zien.' Dus ja, we kunnen handtassen verkopen op internet, maar mijn gevoel is dat het niet kwalitatief genoeg is en het is niet het soort service die wij willen verlenen aan onze klanten. Op dit moment.’

 

Juist, ‘op dit moment’. Want hoewel ze bij Chanel nu nog geen heil in een webshop zien, kan dat volgens Bruno Pavlovsky binnen de komende twee à vijf jaar veranderen door de enorme impact die het web heeft. Even in de smiezen houden dus.