Penélope en Mónica ontwerpen lingerie

De gezusters Cruz zijn aan de bak gegaan voor lingeriemerk Agent Provocateur.

Danseres en zus van Penélope, Mónica Cruz, is niet langer alleen het gezicht van Agent Provocateur. Samen met haar acterende zus sloeg ze ook aan het ontwerpen voor het lingerielabel, met een diffusion line bestaande uit vijftien verschillende stijlen tot gevolg. Beha’s, het echte onderbroekenwerk en corsetten.

 
Even terugkijken: Mónica Cruz' eerste klus als gezicht voor Agent Provocateur, de a/w campagne >

Advertisement - Continue Reading Below

 

‘Het is zo spannend voor Mónica en mij om dit nieuwe avontuur aan te gaan,’ kirt Penélope aan Telegraph. ‘We zijn altijd al grote fans van Agent Provocateur geweest en we kijken allebei erg uit naar een langdurige samenwerking. We zijn erg blij dat we deel mogen uitmaken van dit fantastische team.’ En dus kozen de Spaanse schones niet alleen kleuren en materialen uit, maar werden ze betrokken bij het hele ontwerpproces. Van het speuren naar inspiratie tussen vintage stukken en staaltjes tot het kiezen van de hangtags. Saillant detail: de gemiddelde prijs van een Cruz'je is 'slechts' € 50. Dat is ongeveer de helft van de reguliere Agent Provocateur-prijs.

Meest gelezen

 

Hoewel Penélope en Mónica nog maar net hun eerste schetsen op papier zetten – pas in augustus 2013 kunnen we de eerste setjes gaan aanschaffen – is het nu al bekend dat de samenwerking tussen de zusjes Cruz en Agent Provocateur minstens vijf jaar gaat duren. Goeie deal, dames!

 

CHARLOTTE OLYMPIA
Was dat alles? Nee, nee. Er is meer nieuws onder de zon op het gebied van het lijfgoedmerk. Zo bereikte ons het bericht dat Agent Provocateur de handen ineen heeft geslagen met de Britse schoenengoeroe Charlotte Olympia voor een stel kittige heels. Twee paar om precies te zijn. De Candice, een 895 dollar kostende nude-kleurige sandaal met tulle pompom en Swarovski kristallen, en de Bellatrix, een gelijk geprijsde zwartleren platformhak met gouden ritsdetail.

 

Vanavond, tijdens de Lingerie London Fashion Show van Seven Bar Foundation (een organisatie die vrouwen door middel van microfinanciering stimuleert in ondernemen), worden de muiltjes officieel gelanceerd. Daarna zullen ze dezelfde avond nog exclusief bij Net-à-Porter verkrijgbaar zijn en later bij een geselecteerd aantal Agent Provocateur- en Charlotte Olympia-boetieks.