Nieuwe multimediacampagne Louis Vuitton

Louis Vuitton is toe aan een nieuw hoofdstuk binnen haar institutionele campagnestrategie. We praten je bij.

Meest gelezen

Remember de Louis Vuitton-expositie Art of Travel, die in augustus ter ere van een nieuwe winkelopening van het Franse modehuis in Shanghai werd geopend? Deze expo was een hulde aan het gouden tijdperk van het reizen met de trein, met in de hoofdrol vintage Louis Vuitton koffers (van hutkoffers tot weekendtassen) én vormt nu de inspiratiebron voor een gloedjenieuwe Louis Vuitton-campagne.

 

Om deze exhibitie tot leven te brengen is de nieuwste LV-campagne namelijk geheel geschoten in travel-thema. Afgelopen september reisde model Arizona Muse – die ook al het gezicht was voor Louis Vuittons Cruise 2012-collectie – samen met het Nederlandse fotografenduo Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin af naar het Louvre in Parijs om de betreffende kiekjes te schieten. Belooft wat, non?

Advertisement - Continue Reading Below

 

LES VAN LOUIS
De nieuwste campagne is er naar verluidt eentje in de categorie ‘institutionele campagnes’, zoals Louis Vuitton ook al bracht met haar Core Values-campagnes. Voor die campagnes liet het Franse modehuis grootheden als Muhammad Ali, Angelina Jolie en Michael Phelps door topfotograaf Annie Leibovitz fotograferen ter ere van Louis Vuittons heritage en visie op de kernwaarden in het leven.

Meest gelezen

 

Of we dit keer ook een hele serie foto’s mogen verwachten is nog niet bekend. En de grote hamvraag is vooral: hoe ziet de campagne met Arizona Muse er uit? Midden november zullen de advertenties het daglicht zien, dus wordt vervolgd…

 

Doen: je eigen Louis Vuitton maken >

 

Bekijk hieronder – om alvast in de stemming te komen – het filmpje van Louis Vuitton in samenwerking met Maneki Lab over Mars. ‘Mars de planeet?’, horen we je denken. Juist. Vraag niet waarom, maar verder ‘reizen’ dan dat gaat bijna niet, zo moet je maar denken.

 

INTERPLANETARY MARS ANIMATION