In augustus werden we al lekker gemaakt met het feit dat na Lanvin en Chanel het dit jaar aan Dior is om een kerstetalage in te richten voor Printemps. Maar! Nu is er beeld… én meer. Dior laat het namelijk niet alleen bij etalages, maar komt ook met een bijpassende printcampagne én een reeks unieke producten van Dior voor Printemps.

DREAMTEAM MARIO EN CARINE
De twaalf Dior-poppen die de etalages van Printemps sieren, zijn gehuld in iconische jurken van het modehuis. Die moesten alleen wel even eigenhandig worden nagemaakt door de naaisters in het Christian Dior-coutureatelier. Twee van die twaalf jurken zijn terug te zien in de printcampagne, die is geschoten door niemand minder dan Mario Testino. Carine Roitfeld nam de styling op zich (die heeft haar creatieve handjes blijkbaar nog niet vol met een nieuw tijdschrift, een nieuwe baan, een nieuwe geur en een make-up collectie voor MAC). De modellen in de campagne, Carolyn Murphey en Sui He, poseren op het dak van Printemps gehuld in een klassiek Dior-ensemble. Om het Franse plaatje compleet te maken blinkt de Eiffeltoren op de achtergrond en worden de modellen omringt door zwevende kerstversiering. De printcampagne is vanaf 15 november te bewonderen.

Kijk, kijken en kopen? Dior heeft ook een heuse Holiday-collectie voor Printemps in elkaar gedraaid. De reeks (kerst)cadeaus variëren van een Dior-adventskalender (€ 127,63) tot een horloge (€ 29392,99).

Zien die boel? Dat kan. Dior vult van november tot januari de etalages van Printemps. Kun je meteen even binnen hoppen voor de feestcollectie.

Even terugblikken: hoe kwam Raf Simons ook alweer bij Dior? >