In 2010 kwam Bvlgari op de proppen met een zilveren keramieken ring om Save the Children, een organisatie die zich wereldwijd inzet voor de rechten van kinderen, te steunen. Ook dit jaar versiert het juwelenmerk onze vingers met een ring voor het goede doel.

REWRITE THE FUTURE
Om het nieuwe fonkelstuk in de schijnwerpers te zetten werd de bekende mode-fotograaf Fabrizio Ferri ingehuurd, die vervolgens een schamele 130 (!) sterren met de Bvlgari-ring voor zijn camera wist te trekken. Van Sting, Jessica Biel en Isabella Rosselini tot Olivia Wilde, Jessica Stam en Analeigh Tipton; allen schitteren ze in de zogenoemde Rewrite the Future-campagne.

Maar Fabrizio Ferri had wel één voorwaarde: ‘Ik stond erop dat de beroemdheden werden gefotografeerd met de ring. Bvlgari maakte zich zorgen dat het op die manier net een advertentie zou worden, maar ik overtuigde ze ervan dat het dat juist ook moest zijn. De celebs moesten er niet uitzien zoals op de rode loper, maar als echte mensen, dus casual gekleed. Ze moeten ons helpen om zoveel mogelijk ringen te verkopen en je kunt daar niet omheen.’ Aldus de fotograaf aan de Telegraph.

Andere modehuizen (Balenciaga! Mulberry! Louis Vuitton!) maakten Pudsey Bears voor het goede doel >

En verkopen, dat doet de ring wel. Zo haalde Bvlgari sinds hun inzet voor Save the Children al $20 miljoen (€ 16 miljoen) op voor de organisatie. Dit jaar zal daar nog een flinke scheut bijkomen aangezien voor het eerst de gehele (!) opbrengst van het sieraad naar Save the Children gaat. Petje af.