En hup, RE/CREATE New York was geboren. Deze non-profit-organisatie is het zusje van het digitale agentschap CREATETHE GROUP, een bedrijf dat mode, beauty en retail willen verbinden met de consument op een digitale manier. De medewerkers van CREATETHE GROUP kregen de taak om al hun celeb-vrienden op te trommelen voor RE/CREATE New York waar een lijstje met namen als Alexander Wang, Donna Karan, Julianne Moore, Dita Von Teese, Tilda Swinton, Christopher Bailey, Marc Jacobs, Kanye West, Kate Moss, Anne Hathaway, Chloë Sevigny en Tom Ford uitrolde.

‘F*** YOU SANDY!!’
Enfin, wat is precies de bedoeling? Alle vijftig deelnemende bekende koppen doneren een persoonlijk one-of-a-kind item dat wordt geveild. En met zulke namen heb je het dan al snel over goeie hebbedingen zoals een Burberry-trenchcoat van Christopher Bailey, een gesigneerde Miu Miu-jurk van Anne Hathaway, het Kate: The Kate Moss Book (met daarin de krabbel ‘Fuck you Sandy!! Love Kate x’ ) van Kate Moss, een Louis Vuitton-broche met gouden boog van Kim Jones, Gucci Heritage 60th Anniversary-loafers van Frida Giannini en een vintage Yves Saint Laurent-jurk van Carolyn Murphey.  

Kate Moss voor British X Factor? >

De actie van RE/CREATE New York is o.a. opgezet in samenwerking met eBay (waar alles wordt geveild) en Spotify, want alle deelnemende celebs stelden ook een eigen Spotify-lijst samen, zodat we precies weten waar ze naar luisteren.

Hebben, die items? De veilig wordt gehouden in drie etappes van tien dagen (11 tot 21 januari, 17 tot 27 januari en 24 januari tot 3 februari). Voor een geheel overzicht van de celebs plus bijbehorende items en playlists kun je terecht op recreatenewyork.com. Geen uitpuilende beurs om te bieden op één van de producten? Gewoon geld doneren kan ook via de site.