Geen gifstoffen meer voor Benetton

Scoop! Benetton slaat anno 2013 ook aan het detoxen en zegt vaarwel tegen gifstoffen in kleding.

Terwijl de straten hier wit kleuren, heeft Benetton alleen nog de couleur groen aan het hoofd. Het Italiaanse modemerk heeft namelijk vandaag laten weten om net als o.a. Zara en Levi’s ook rigoureus te stoppen met schadelijke kledingproductie. Benetton belooft dat er in 2020 geen spoortje van dubieuze stoffen meer in de kledij gevonden zal worden. Thumbs up!

 

TOXIC THREADS
Even terugspoelen. Greenpeace deed onlangs het rapport Toxic Threads: The Big Fashion Stitch-Up uit de doeken. Hieruit bleek dat twintig grote modeketens gebruik maken van gifstoffen die hormoonverstorend zijn. Als klap op de vuurpijl schrok Greenpeace als onderdeel van haar Detox-campagne op 5 december ook nog de modewereld op het het rapport Toxic threads: under wraps. Hierin stond dat verschillende modemerken giflozingen deden. Gelukkig laat de Benetton Group – waar merken als Sisley, Playlife en de United Colors of Benetton onder vallen – nu weten dat ze transparantie van zaken gaan geven én zullen stoppen met gevaarlijke chemische stoffen. Da’s nog eens een fraaie detox, non?

Advertisement - Continue Reading Below

 

Is het tussen Miranda Kerr en Victoria’s Secret hommeles door het Greenpeace-rapport? >

 

Benetton laat haar true colours zien met deze belofte om hun toxic footprint aan te pakken. […] Benetton voegt zich hiermee bij andere grote merken zoals Levi's, en samen sporen ze zo de mode-industrie aan om voor niet-gevaarlijke chemische alternatieven te gaan,’ zo laat Chiara Campione van Greenpeace Italië in de persverklaring weten. ‘Dit is een overwinning voor de lokale gemeenschappen over de hele wereld die dagelijks beïnvloed worden door toxische watervervuiling.’

Meest gelezen

 

NO MORE FASHION VICTIMS
Meer weten over deze campagne van Greenpeace? Sinds vandaag is de website nomorefashionvictims.nl in de lucht gegaan om de Detox-campagne kracht bij te zetten. Zarayda Groenhart (BNN, Wie is de Mol?) helpt ze hierbij een handje en is boegbeeld van de campagne. Extra fraai: bezoekers kunnen een eco-friendly VIP-trip naar het London Fashion Weekend winnen. Hebben, willen, winnen; lijkt ons zo. Als de wiedeweerga naar www.nomorefashionvictims.nl dus.