Tsja, wanneer de verkoopcijfers niet al te best zijn, kun je maar beter snel naar een oplossing zoeken. ‘De realiteit is dat de markt is verschoven,’ laat Lew Frankfort, CEO en voorzitter van Coach, weten aan WWD. ‘We moeten snel reageren om in te springen op deze situatie.’ Dus: Coach breidt uit. Naast de huidige schoenen- en tassencollectie, komt het Amerikaanse merk ook met een mannen en vrouwen ready-to-wear-collectie, outerwear, horloges en juwelen. Is ook een manier om de crisis te bekijken.

MICHAEL EN TORY: MAAK JE BORST MAAR NAT
‘In plaats van het ontwerpen van accessoires om een behoefte te vervullen, denken we nu meer na over de vrouw: wie ze is, waar ze heen gaat, hoe haar leven eruit ziet en hoe voelt dat.’ Laat Reed Krakoff, creatief directeur van Coach, weten aan WWD. ‘Je denkt aan hun levensstijl en je denkt aan alle aspecten van dat gevoel van stijl en het gevoel van hoe ze hun leven leiden.’ Dit lifestyle-gevoel moet overal zichtbaar zijn, en wordt dus doorgevoerd naar de Coach-winkels, die in een nieuw jasje gestoken worden. Naast Michael Kors en Tory Burch zal Coach het derde grote lifestylemerk van Amerika zijn.

Enfin, er is ook een downside aan het verhaal. De prijzen van de producten gaan namelijk omhoog. Waar we nu nog een Coach-tote kunnen inslaan vanaf € 133, zullen de nieuwe prijzen niet onder de € 300 komen. Met reden, ze mikken met de hoge prijzen namelijk op een grotere verkoopkans in een hoger segment. De nieuwe collecties zullen vanaf augustus in de schappen liggen.

Zien! De Iris van Herpen Voltage shoe >