Woosh! We beginnen de ochtend met loeiheet nieuws. Na o.a. Jean Paul Gaultier, Karl Lagerfeld en Diane von Furstenberg, is ditmaal niemand minder dan Marc Jacobs gecharterd door Coca-Cola Light om een stel flesjes en blikjes te ontwerpen. En hou je vast, want braaf komt niet voor in Jacobs’ woordboek.

HUNKY AD
I think glamour and sex sells just about everything,’ verklaart Marc Jacobs aan WWD. Dus daarom kwam de ontwerper op de proppen met een juicy commercial, die een knipoog is naar de Coca-Cola 'hunk ads' uit de jaren negentig, waarin mannen maar al te graag hun shirt uitdeden. En Marc volgt dan gewillig hun voorbeeld. 'Ik vind het nog steeds hilarisch dat mensen willen dat ik mijn shirt uitdoe. Weet je, ik word over zo´n twee maanden vijftig, dus ik denk dat ik er maar blij mee moet zijn. It feels like the decade of me taking my shirt off.' Aldus een lachende Marc Jacobs.

Genoeg over blote basten, want eh, hoe gaan die flesjes er eigenlijk uitzien? Nou, ‘sprookjesachtig, vrouwelijk en cartoony’. Plús feestelijk, want Coca-Cola Light viert dit jaar haar dertigjarige bestaan in Europa. Hebben dus, die collector’s item-flesjes. Marc Jacobs’ ontwerpen worden op 11 maart in Londen onthuld en liggen daarna door heel Europa in de schappen. De campagne, die werd geschoten door Stéphane Sednaoui, is binnenkort te spotten.
 

youtubeView full post on Youtube