Marchesa, het Britse label dat vooral faam verwierf met rodeloperwaardige jurken – Rihanna, Kristen Stewart en Blake Lively zijn fan – lanceert een nieuwe, meer betaalbare lijn. Dat doet ons (en onze portemonnee) deugd. Naast Marchesa, Notte by Marchesa en Marchesa Bridal is dit de vierde en nieuwste lijn van het label.

Het idee voor de diffusion line komt niet zomaar uit de lucht vallen. ‘We hebben altijd al het idee gehad om van Marchesa een lifestylemerk te maken,’ vertelt Georgina Chapman, één van de hoofddesigners van Marchesa aan WWD. Ze vertelt verder: ‘We hebben ons altijd heel specifiek op avondjurken toegelegd. Maar we hebben altijd die droom gehad dat Marchesa op verschillende lifestylegebieden zou kunnen inspelen.’
       

Ook Zac Posen lanceert een nieuwe goedkopere lijn >
     

EVEN WACHTEN… PIZZA! MARCHESA!

Aan het eind van dit jaar is het zo ver, dan ligt de nieuwe lijn in de designerschappen. Nog even geduld dus. Gefluisterd wordt dat-ie bestaat uit daywear en accessoires en dat de items veel borduursels en prints bevatten. Naar het schijnt zullen de prijzen variëren van $ 150 tot $ 750, ofwel € 111 tot € 555.