Marc Jacobs X Coca-Cola light - de blikjes

Ho! Stop. Marc Jacobs onthult de blikjes die hij ontwierp voor Coca-Cola light. Bekijk ze nu.

Het is je vast niet ontgaan: Marc Jacobs is de nieuwste aanwinst van Coca-Cola light en daarmee de exclusieve creative director voor 2013. De eerste campagnebeelden van een naakte Marc Jacobs voor het frisdrankmerk werden vorige week al onthuld. Maar daarop was – heel slim – het design van Marc Jacobs zelf nog niet op het zilveren blikje te zien.

      

De eerste beelden van Marc Jacobs voor Coca-Cola light gemist? Bekijk ze hier >

     

Advertisement - Continue Reading Below

Maar nu, na acht dagen lang smachten (grapje) zijn de eerste beelden van de colablikjes in kwestie onthuld. Jacobs verklapte al dat de ontwerpen sprookjesachtig, vrouwelijk en cartoony zouden worden, en daar is niks van gelogen. Geïnspireerd op de drie decennia waarin Coca-Cola light bestaat, ontwierp de ontwerper drie cartoon-esque vrouwtjes die gebaseerd zijn op looks van Marc Jacobs’ modecollecties:
> I Heart ‘80’s, een blikje met een vrouw in een zwart kostuum, met hoge hoed, rode vlinderdas en rood hart op de taille.
> I Heart ‘90’s, een poppetje in typisch jaren negentig outfit: een strapless top, torenhoge hakken en een vilten hoed in knalkleuren.
> I Heart ‘00’s, geïnspireerd op de zomer 2013-collectie van Marc Jacobs: streepjes, streepjes en nog meer streepjes.

Meest gelezen

      

POLKADOTS
En Marc zou Marc niet zijn als-ie niet nog wat hysterie aan de blikjes toe zou voegen. De ontwerper koos ervoor om de blikjes, afgezien van de geïllustreerde vrouwtjes, volledig op te vullen met strikken, polkadots (favoriet!) en zwaluwen.

     

Wacht. Ren niet direct naar de dichtstbijzijnde winkel. De blikjes liggen vanaf eind februari in de schappen. Nog op het program: de lancering van Marcs ontwerpen van de iconische Coca-Cola light-flesjes. Dit zal pas op 11 maart gebeuren. Vlak daarna zijn deze ook in de winkels verkrijgbaar.