En onze eigen Daphne Groeneveld werd gekozen als één van de vier modellen die de stempel ‘icoon van nu’ van H&M kreeg. Naast collegamodellen Joan Smalls, Lindsey Wixson en Liu Wen skittert Daphne in de campagnebeelden die onlangs vrijkwamen. En terecht, met haar negentien lentes heeft ze een CV waar je ‘u’ tegen zegt.

Ook wij kunnen er geen genoeg van krijgen: streetstylereports met models off-duty >

DE NIEUWE BRIGITTE BARDOT

Over op de kleding. We hebben hier te maken met een zwart-witte Pre Summer-lijn, die vanaf april verkrijgbaar is en o.a. simpele jurkjes, een bikerjack, rokken, shorts, basic tees en accessoires bevat. Op de website van H&M worden we alvast lekker gemaakt met campagnebeelden waarop het viertal de kleding draagt én waarop korte bio’s van de modellen te lezen zijn. Zo wordt Daphne de nieuwe Brigitte Bardot genoemd en deelt ze haar eigen visie op het fenomeen stijlicoon: ‘Being a great style icon is always knowing how to dress beautifully for the occasion.’

 
Gaat dat zien: www.hm.com.

Even terugblikken: zo zag H&M's debuutshow @ Parijs Fashion Week er uit >