De uitkomst is een uniek polsklokje, of nou ja, we kunnen gerust zeggen klok, waar er slechts 3000 van gemaakt zijn, getagd met een exclusief serienummer. Een waar collector’s item dus. De keuze voor de collab was snel gemaakt. Maison Martin Margiela is sinds de start in 1988 een baanbrekend vooraanstaand modehuis met een unieke identiteit, waar G-Shock, innovatief als de horlogeproducent is geweest sinds 1983, zich maar wat graag mee wil associëren. De G-Shock by Maison Martin Margiela is ondanks de vele beroemde accessoires van het modehuis, haar allereerste creatie op horlogegebied. We stellen ‘m even aan je voor.

 
DE LOOK
De G-Shock by Maison Martin Margiela is een variant op het GA-300 model van G-Shock, die de esthetiek van beide merken uitdraagt. Het klokje is volledig transparant waardoor je letterlijk ziet hoe het mechanisme werkt. De sterke kast en band eromheen in metallic zilver maken het een stevig doch stijlvol uurwerk. Verder kreeg-ie een afneembare zilveren leren band, wat het echt een statementsieraad maakt. Leuk detail: MMM’s ‘0 tot 23’-logo is in de achterkant van het horloge gegraveerd en komt terug in de leren band en metalen gesp.

Modeontwerper Maarten van der Horst en Sibling staken eerder al het iconische duikhorloge van G-Shock in een modieus jasje >

 
TRUCJES
Naast het feit dat deze knapperd je natuurlijk feilloos weet te vertellen hoe laat het is, heeft-ie ook een stopwatch- en worldtime-functie en is-ie waterdicht (tot 200m). Daarnaast is hij uitgerust met Super Illuminator LED-verlichting (handig in het donker).

 
Kost dat? € 300. Hebben? 30 maart wordt dit kekke klokje gelanceerd. In verband met de gelimiteerde oplage zal het horloge alleen bij Four by Azzurro (in de Amsterdamse P.C.) te koop zijn.

Even terugblikken: dit stuurde Team Margiela afgelopen fashion week het plankier op >