Madge leent verschillende van haar meest iconische kostuums door de jaren heen uit aan het Amerikaanse warenhuis Macy’s, waar Material Girl (de kledinglijn van de zangeres en dochterlief Lourdes) verkocht wordt. In de Century City-vestiging in Los Angeles bots je binnenkort tegen Jean Paul Gaultiers korset uit de 1990 Blonde Ambition tour op, de neongroene stretchrok van Vivienne Westwood en Keith Haring uit de 1984 Borderline-videoclip of de beroemde shiny Bob Mackie-jurk die de queen of pop droeg naar de 1991 Academy Awards (waar ze samen met de king of pop, Michael Jackson, arriveerde).

EENS GEGEVEN…
‘The pop-up exhibit at Macy’s perfectly exemplifies the inspiration and spirit of the Material Girl line and will give my fans a great opportunity to see the evolution of my style over the years,’ verklaarde Madonna zich nader aan WWD. Het is de eerste keer dat Madonna kostuums uit haar eigen archief ter beschikking stelt voor een publiek event en ze cureerde dan ook eigenhandig de expo – met een beetje hulp van haar longtime stilist en kostuumontwerper Arianne Phillips. Wel maakte Madge eerder een uitzondering voor The Fashion World of Jean Paul Gaultier: From The Sidewalk To The Catwalk. Die rondreizende tentoonstelling, waarin het korset ook is opgenomen, die momenteel in de Kunsthal in Rotterdam huist, moest tijdelijk afstand van het befaamde kledingstuk doen om het naar LA te laten overvliegen.

ONE NIGHT ONLY
Enthousiast geworden en wel in voor een tripje naar the States? Eén kleine kanttekening: de expositie is eenmalig, aanstaande donderdag en duurt om precies te zijn twee hele uren (van 18.00 tot 20.00 uur Amerikaanse tijd). Dat is nog eens pop-up (en pop-down) in de ruimste zin van het woord.

Georgia May Jagger is voor de tweede keer op rij het gezicht voor Madonna’s lijn Material Girl >