Sprak Nicolas Ghesquière eerder deze week nog voor het eerst en plein public over zijn vertrek bij Balenciaga, gisteren lanceerde Alexander Wang een foto uit zijn allereerste campagne voor het modehuis, om te bewijzen dat hij een waardige opvolger is.

 
CINEMATIC PORTRAYAL
In de campagne ging de 29-jarige modegenie voor een 'cinematische weergave' van zijn debuutcollectie. 'Met veel emotie,' vertelt hij aan WWD, 'in tegenstelling tot de strengheid in de show.' Hoe dat zich uit? Met de focus op de vakmanschap, detail en textuur van de kleren, in plaats van op het model. En dus fotografeerde Steven Klein het model Kristen McMenamy terwijl ze zich afzondert van de camera. '[Ze] waren het perfecte team om dit idee te illustreren,' jubelt de New Yorker.

 
LOVE IT OR HATE IT
De campagne zal in juni in magazines te bewonderen zijn. En wat die beelden betreft; die zijn geheel in de 'love it or hate it'-stijl waar Ghesquière ook al om bekend stond. Wat dat betreft houdt Alexander Wang dus wel vast aan het erfgoed van het modehuis.

 
PS - Wat er nog meer in juni in de winkels komt te liggen van de hand van Wang; een kersverse samenwerking met e-tailer Mr Porter. (Om precies te zijn op 4 juni, dus save the date.) En dat is niet alles voor Mr Porter, de retailer heeft Raf Simons gestrikt om hierna een dertien stuks tellende capsulecollectie te lanceren op de website.

 
Proenza Schouler ontwierp voor Net-a-Porter (ja, zus van...) een speciale collectie >